Honda Civic 1.6 Dizel Manuel - 13/07/2013

Kendi aracımı servise bakım için bıraktığımda test aracı olarak ayırdıkları yeni Civic HB 1.6 dizeli kullanma fırsatı buldum. Ancak bilindik Civic özelliklerinden farklı olarak dikkatim tamamen motor üzerineydi.

+ları:
- Motor. Uzun yıllar Megane II Sedan 1.5 Dci Privilege kullanmış birisi olarak aracın motoruna hayran kaldım. Aracın eski aracımdaki gibi turbo dizellere özgü geç tepki vermesiyle karşılaşacağımı sanarken daha ilk metrelerde anında gaza tepki veren ve bu açıdan benzinlileri andıran bir motorla karşılaşmış olmak beni oldukça şaşırttı. Tepki olayının haricinde gerek çekişi gerekse de alt devir toleransı oldukça etkileyici. Misal VW grubu dizellerinin hastalığı olan düşük devir yüksek vites kombinasyonunda stop etme toleransı o kadar yüksek ki aracı neredeyse rölanti devrinden itibaren yürütebiliyorsunuz. İstanbul gibi sıkışık trafiği bol olan bir şehirde yoğun olarak dur kalklarda düşük devir ile aracı yürüttüğümüz düşünülürse bunun aracın tüm kullanım ömrü boyunca sahibine ne kadar büyük bir rahatlık sağlayacağı daha iyi anlaşılıyor.
- Donanım. Zaten oldukça zengin olan Civic Sedan'ın donanımını HB'e aktarırken dahada zenginleştirmek için Bluetooth bağlantısı, 17" jantlar, Sedan'ın aksine çift bölge klima gibi bir çok artı donanım eklenmiş.
- Belki jant-lastik kombinasyonunun etkisidir ancak direksiyon tepkileri Sedan'a göre bariz dahada net.
- İşçilik kalitesi bana Sedan'dan daha başarılı geldi.
- Yakıt tüketimi. Aracın bayide test aracı olarak dolayısı ile hor kullanıldığı düşünülürse bilgisayarda görünen ortalama tüketimin 5,5 litre olması ayrıca bir başarı. Normal sakin bir kullanıcının elinde bu değer kolaylıkla daha aşağılara inecektir.

-'leri:
- Herşeyden önce fiyat. Bu sınıfta bir araca dizel bile olsa 65-66.000 TL gibi bir rakam ödenmesi bana mantıklı gelmiyor. Hele ki Cee'd, i30, Megane III, Fluence gibi dizel alternatiflerin bile 56-57.000 civarında fiyatları olduğu düşünülürse. Bu kafayla hayal ettikleri satış adetlerine zor ulaşır Honda. (Dikkat, Temmuz 2013 fiyatları.)
- Civic Sedan'ın yürüyen aksamında yakalanmış olan sportiflik/konfor dengesi ne yazık ki bu araçta yakalanamamış. Araç fazla gergin hissettiriyor. Bu özellik belki gazcı apaçi gençliğin hoşuna gidecektir ancak normal bir kullanıcı için yoldaki en ufak tümseği bile belinizde hissetmek hoş değil. Bir noktadan sonra rahatsız ediyor.
- Vites geçişleri her ne kadar net olsa da bana fazla kemikli geldi. Belki test aracına özgü bir durumdur.
- Arka görüş açıları oldukça dar.

Şahsi notum: 6/10