Ford Fiesta 1.6 105 Bg PowerShift (makyajlı kasa) - 15/03/2013
Ford'un yeni makyajlamış olduğu Fiesta'yı Tuzla - Bakırköy arasında deneme şansı buldum.

+'ları:
- Direksiyon. Bir Ford klasiği olarak sürüş hisleri olarak en büyük paya sahip olan direksiyon konusunda yine çok başarılı iş çıkarmışlar. Son derece net ve hisli direksiyon aracın yol üzerindeki gidişiatı hakkında bilgiyi mükemmel bir biçimde iletmesinin yanı sıra keskin yönlendirmeleriylede etkileyiciydi. (Yol tutuşa ayrı geleceğim.)
- ESP ve yokuş kalkış desteği. Normal koşullarda ESP tehlikeli bir durumu önlemek için geliştirilmesine rağmen Fiesta'daki ESP belirli limitler dahilinde yaramazlık yapmanıza izin veriyor. Kendi aracım Civic'teki kadar keskin katı müdahelelerde bulunmuyor. Ayrıca yokuş kalkış asistanı gecikmesiz ve tam zamanında kalkış sağlıyor. (Örneğin Fiesta'dan sonra Clio IV'ün yokuş kalkış desteğini kullandığınızda sanki yarım saniye geç frenleri bırakıyormuş gibi geliyor, açıkçası benim hoşuma gitmiyor).
- Motor. Focus'un 1.6 125 Bg'lik motoru daha önce ne kadar isteksiz geldiyse, belki ağırlık farkındandır, Fiesta'nın 1.6 105 Bg'lik motoru bir o kadar canlı geldi bana. Yüksek hızlara tırmanma isteği keyif veriyor.
- Bol oyuncaklı orta konsol. Her ne kadar benim hoşuma gitmese de orta konsol tasarımı bir şekilde aracı dolu gösteriyor, misal bir Polo gibi "Al sana sadece direksiyon ve vites, gerisini boşver" demiyor.
- Herne kadar kullanılan malzemeler çok kaliteli olmasa da iç mekan işçiliği son derece başarılı.
- Tasarım. Her ne kadar makyajsız halini daha çok beğensemde bu hali ile bile bence B sınıfı hatchback'ler içinde Clio'dan sonra en şık araç olduğunu düşünüyorum. Tamamen zevk meselesi, Polo gibi sıradan ve ruhsuz, Corsa gibi süpriz yumurtamsı tasarımlar şahsen benim hoşuma gitmiyor.
- Sürüş sessizliği. Özellikle TEM'de 120-140 km/s gibi hızlarda bile iç mekan sessizliğini korumasını takdir ettim.
- Klima. Hem sıcak hem soğuk performansı çok başarılı.

-'leri:
- İç mekan sınıfı içinde bana göre dar. Özellikle ön koltuklarda yanınızdaki kişiye fazla yakın gelen omuz mesafesi, bacak alanının darlığı ve arka koltuklardaki diz mesafesi boyu uzun yolculara yüksek cam çizgisiyle birikte darlık hissi yaşatabiliyor.
- Bagaj hacmi her ne kadar sınıf ortalamalarında olsa da bagaj ağzının darlığı ve eşik yüksekliği kullanışlılığı törpülüyor.
- Şanzıman. Aracın vites geçişleri yeterince sarsıntısız ve doğru kararlar veriyor ancak sanki gecikmeli ve fazla düşünerek geçişleri tamamlıyor. Bu yavaşlığı beğenmeyip vitesin yanındaki kullanışsız yerden manuel müdahele etmek isteseniz bile geçişler çok hızlı hissettirmiyor. Ayrıca nadiren sıkışık trafikte kararsızlık yaşayabiliyor özellikle 1 ve 2. vitesler arasında. Ancak bunlar normal sakin kullanımlar için sorun olmayacaktır.
- Gelelim başta belirttiğim yol tutuşa. Aracın sahip olduğu mükemmel direksiyon, gaz ve fren tepkilerini bir kenara koyarsak yol tutuş olarak bana aşırı bir güven vermedi, özellikle sert virajlarda arkadan kolay kopuyor gibi bir izlenim bıraktı bende. Belki daha yumuşak hamurlu ve yola yapışan lastiklerle bu sorunun üstesinden gelinebilir. Ancak bu haliyle aracın yol tutuşu mükemmel diyemem. Arka taraf fazla hareketli. Gerçi arka tarafın bu hareketliliğini seven kullanıcılarda mevcut.

Sonuçta fiyatınn karşılığını bana göre fazlasıyla veren ve Ford'u Ford yapan özellikleri öne çıkaran başarılı bir araç olmuş.

Şahsi notum: 7/10