Kia Ceed Türkiye Destek Forumu

Kia Ceed / Pro Ceed / Ceed SW / Forum Sitesi - vBulletin

Kia Ceed Türkiye Destek Forumu
  • CeedclubTR Forumu'na Hoşgeldiniz!
  • Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, Lütfen öncelikle Yardım kriterlerini okuyunuz.
    Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için öncelikle Kayıt Olmalısınız. Foruma üye olarak konu açabilir, konuları cevaplayabilir, anketlerde oy kullanabilir, anket oluşturabilir, üyelere oy verebilir, mesajları beğenebilir, durumunuzu güncelleyebilir, üyeler arasında özel mesaj alıp gönderebilir ve daha birçok şey yapabilirsiniz.
    Üye değilseniz buradan Kayıt Olun.

    Toplam 5 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 5 arasi kadar sonuc gösteriliyor
    1. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Master

      Üyelik tarihi
      31-05-11
      Nereden
      Istanbul

      dereceli egzantirik mili...
      DERECELİ EGZANTRİK MİLİ
      Dereceli Egzantrik Milleri standart egzantrik millerinden farklı olarak performansa yönelik düzenlenmiş yapıları ve ayarlanmış dereceleri sayesinde gerek cadde otomobillerinde gerekse yarış otomobillerinde yüksek güç ve tork sağlayan performans parçalarıdır.
      Dereceli Egzantrik Mili Nasıl Çalışır?
      Dereceli Egzantrikten güç çıkmasını sağlayan temel unsur subapların açılıp kapanma ve açık kalma zamanlarının değişmesidir. Bu konuda Teknik Bilgi olarak bilinmesi gereken birkaç kavram vardır:
      LIFT: Lift, eksantrik milinin subapları ne kadar bastırdığını gösteren değerdir.
      DURATION: Subabın yatağından çıktığı zamanki derece ölçümüdür.
      OVERLAP: Giriş ve çıkış subaplarının aynı anda açık olduğu sürenin derecesidir. Giriş egzantrik milinin açılış numarası çıkış eksantrik milinin kapanış numarasına eklenerek hesaplanır.
      POWER BAND: Egzantriğin gücünü verimli bir şekilde verebildiği devir aralığıdır.
      Bu kavramları daha iyi anlayabilmek için şu örneğimize göz atabilirsiniz...
      Ford Escort 1.8 16V için Piper Cams BP270 egzantrik mili:
      Power BandDuration Valfe LiftTimingFull Lift1800-6800 d/dGiriş 264 / 260 Çıkış395 / 367
      10.03mm / 9.32mmGiriş 22 / 62
      Çıkış 60 / 20110 der. / 110 der.1800 ve 6800 devirleri arasında yüksek derecede güç artışı sağlar.Timing değerindeki 2 rakamın toplanarak üzerine 180 ilave edilmesiyle bulunur.mm. cinsinden rakamlar subapların ne kadar bastırıldığını göstermektedir.Subapların açılmaya başlandığı ve tamamen kapandığı dereceler...Eksantrik milinin subapı en çok açık bıraktığı derece...
      Dereceli Egzantrik Mili Ne Kadar Güç Verir?
      Cadde otomobilleri için üretilmiş egzantrikler derecelerine ve kullanıcının seçimine göre 10bg ile 25 bg arasında güç üretebilecek kapasitedelerdir, yarış otomobilleri için üretilmiş egzantrikler ise çok daha yüksek olarak 80-100bg'lere kadar güçler üretebilmektedirler.Daha ayrıntılı ve özel bilgi almak için Egzantrik Mili Üreticilerimizden ilgilendiğiniz markayı seçerek devam edebilir.
      Egzantriklerin hangi özellikleri neleri etkiler?
      Egzantrikleri tanımlarken üreticilerin kullandıkları bir çok özellik vardır. Bunlardan en yaygın olarak kullanılanların aracın motor gücünü nasıl etkilediğini bilmek, egzantrik mili seçiminizde size yardımcı olabilir.
      Duration: Emme ve Egzoz için ayrı ayrı belirtilir. Subapın, 360 derecelik döngü içerisinde kaç derecelik sürede açık kaldığını gösterir. Cadde tipi egzantriklerde bu değer 250-270 dereceler arasında oynayabilir, yarış tipi egzantriklerde ise 300 derecelere kadar çıkabilir. Bu değer arttıkça motorun maksimum gücü artar, ancak bu değer artışının, motor üzerinde gerektirdiği farklı tadilatlar da olduğu için cadde tipi dereceli egzantriklerde genelde göreceli olarak düşük değerler tercih edilir.
      Overlap: Emme subapının açılmasından, egzoz subapının kapanmasına kadar geçen, iki subapın birlikte açık kaldığı süredir. Bu sürenin artışı, egzoz gazının daha çabuk tahliyesini, akabinde emme manifoldundan gelen temiz hava ve benzin karışımının daha çabuk bir şekilde silindirlere çekilmesini sağlar. Araçların, fabrika çıkışı egzantriklerinde bu değer oldukça düşüktür. Bu sayede düşük devirde uygun güç ve tork yakalanır. Ancak dereceli egzantriklerde, eksantriğin derecesinin artışına göre Overlap değerinin de artmasıyla yüksek devirdeki güçte çok etkili artışlar görünür. Bu yüksek güç artışıyla birlikte rölantide de küçük düzensizlikler görülebilir. Tabii ki bu düzensizlikler daha çok, yüksek dereceli yarış egzantriklerinde belirgindir. Cadde tipi dereceli egzantriklerde konfordan ödün verilmeyerek, bu değer, fazla olmayan bir miktarda arttırılarak uygun güç ve tork artışı sağlanır.
      Lift: Egzantrik kataloglarında genelde Full Lift olarak geçer, subabın yatağından maksimum ne kadar uzağa açıldığının milimetre olarak değeridir. Full Lift'in artışı tüm devir bandı üzerinde bir miktar güç ve tork artışı sağlar. Full Lift'ten ayrı olarak, Lift konusunda esas önemli olan nokta, bir subapın yatağından hangi hızla çıktığı ve ne kadar süre Full Lift pozisyonunda kaldığıdır. Full Lift değerleri aynı olan iki egzantrik kıyaslandığında, daha kısa sürede Full Lift pozisyonuna gelen ve o pozisyona yakın pozisyonlarda daha uzun süre kalabilen subap zamanlamasını sağlayan egzantriklerde güç artışı göreceli olarak daha da yüksektir.
      Timing: 22-62, 62-22 şeklinde bir örnek ele alındığında;
      İlk 22, emme subapının üst ölü noktadan kaç derece önce açıldığını,
      İlk 62, emme subapının alt ölü noktadan kaç derece sonra kapandığını,
      İkinci 62, egzoz subapının alt ölü noktadan kaç derece önce açıldığını,
      İkinci 22, egzoz subapının üst ölü noktadan kaç derece sonra kapandığını belirtir.
      Duration ve Overlap bu değerler sayesinde hesaplanır.
      Dikkat edilmesi gereken noktalar:
      Başlangıç seviyesindeki cadde tipi dereceli egzantrikler standart motorlarda başka hiç bir tadilat gerektirmeden, tamamen sorunsuz bir şekilde kullanılabilmesine karşın, özellikle iddialı kalkış yarışları için hazırlanan otomobillerde kullanılan yüksek dereceli cadde egzantriklerinde dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır.
      Yüksek dereceli egzantrikli motorların daha yüksek devirleri çevirebilmesiyle birlikte, eksantriğin yapısı gereği artan Duration ve Full Lift değerlerinin sonucunda, subapla pistonun birbirlerine en yakın oldukları mesafe standart ve düşük dereceli egzantriklere göre bir hayli azalır. Yüksek dereceli egzantriklerde, eksik ve hatalı uygulama sonucu, subapla pistonun temas etmesiyle subaplar yamulabilir. Bu olay özellikle yüksek devirlerde ve erken vites düşürme sonucu yığılma denen olayla meydana gelebilir.Bu tehlikeyi önlemek için egzantrik mili üreticilerinin sunduğu özel subap yayları mevcuttur. Bu yaylar gerek daha hafif, gerekse direnç olarak daha kuvvetli oldukları için subapların yuvalarına gereken zamanda oturmalarını sağlayarak olası sorunları ortadan tamamen kaldırırlar. Yüksek dereceli egzantrik uygulamalarında subap yayı değişimi, önemle üzerinde durulması gereken bir noktadır.

      NOT: BAŞKA BİR FORUMDAN ALINTIDIR.
      come, get SOME baby...
      Beni Twitter`da Takip Et
      05-09-11, 10:03 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    2. Durumu:
      Çevrimdışı
      c@n
      Super Moderator

      Üyelik tarihi
      14-05-11
      Nereden
      Kadıköy
      Nerden
      34 İstanbul
      İsim
      Can
      Soyisim
      Keleşoğlu
      Araç
      Seat Leon 1.6 TDi Style 105 hp DSG

      Turbo olmayan arabalarda guc almak icin birebir....

      Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
      TeamPASAOGLU
      Seat Leon 1.6 TDi Style 185hp DSG
      05-09-11, 15:17 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    3. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Master

      Üyelik tarihi
      31-05-11
      Nereden
      Istanbul

      Turbolar icinde uygulanabiliyor
      come, get SOME baby...
      05-09-11, 17:38 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    4. Durumu:
      Çevrimdışı
      c@n
      Super Moderator

      Üyelik tarihi
      14-05-11
      Nereden
      Kadıköy
      Nerden
      34 İstanbul
      İsim
      Can
      Soyisim
      Keleşoğlu
      Araç
      Seat Leon 1.6 TDi Style 105 hp DSG

      Evet ama atmosferik araclarda chip uygulamasi degmedigi icin oyle dedim....

      Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
      TeamPASAOGLU
      Seat Leon 1.6 TDi Style 185hp DSG
      05-09-11, 19:14 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    5. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Master

      Üyelik tarihi
      31-05-11
      Nereden
      Istanbul

      Heee anladiiim... Wtcc seat larin dereceli egzantriklerini gozlerimle gordum, obareeeey krank gibi masssssaaaalllahhhh!!!!
      come, get SOME baby...
      05-09-11, 19:39 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    Konu Bilgileri

    Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

    Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

    Visitors found this page by searching for:

    pipercams eksantrik

    pipercams subap yaylari

    eksan dereceli eksantrik

    escort için dereceli eksantrik fiyatları

    dereceli eksantirikmili

    dereceli eksan ne ise yarar

    piper 314 eksantrik mili fiyati

    megane 2 dereceli egzantrik

    tofas pipercams egzantrik fiyati

    300 dereceli eksantrik video

    ford escort pipercams egzantrik mili

    dereceli eksantrik mili fiyatı

    paypır eksantrik

    cadde tipi dereceli eksantrik mili fiyatı

    ford escort dereceli egzantrik

    ford dereceli eksantrik fiyatları

    eksantrik milleri teknik resim

    1 8 ford escort dereceli egzantrik fiyatları

    escort sübap değeri

    pıper cams eksantirik

    pipercams egzantrik

    dereceli eksantrik mili

    dereceli eksantrik over lap

    fabia 1.4 68 hp dereceli egzantrik

    piper eksantrik

    SEO Blog

    Yer imleri

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •  

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64