Kia Ceed Türkiye Destek Forumu

Kia Ceed / Pro Ceed / Ceed SW / Forum Sitesi - vBulletin

Kia Ceed Türkiye Destek Forumu
  • CeedclubTR Forumu'na Hoşgeldiniz!
  • Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, Lütfen öncelikle Yardım kriterlerini okuyunuz.
    Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için öncelikle Kayıt Olmalısınız. Foruma üye olarak konu açabilir, konuları cevaplayabilir, anketlerde oy kullanabilir, anket oluşturabilir, üyelere oy verebilir, mesajları beğenebilir, durumunuzu güncelleyebilir, üyeler arasında özel mesaj alıp gönderebilir ve daha birçok şey yapabilirsiniz.
    Üye değilseniz buradan Kayıt Olun.

    Sayfa 1 Toplam 7 Sayfadan 123 ... SonuncuSonuncu
    Toplam 70 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor
    1. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Master

      Üyelik tarihi
      29-06-14
      Nereden
      pendik
      Nerden
      İstanbul Anadolu
      İsim
      salih
      Soyisim
      yıldız
      Araç
      Citroen XSARA 2 SX

      CHİP TUNİNG (obd tuning) NEDİR ?


      Motor modifikasyonunun en önemli ve etkili halkası Chip Tuningtir. Bu modifiye yönteminde motorun beyni olan ve motorun çalışma sistemini yöneten ECU yani Electronic Control Unit’in (OTOMOBİLİN BEYNİ ) çalışma zamanlarına müdahale edilir. Bu müdahale ile silindire giden benzin/hava oranından çevrilecek devir sayısına kadar her özellik değiştirilebilir.
      Chip tuning enjeksiyon sistemine sahip benzinli araçlar ile elektronik sistemli turbo dizel motorlara uygulanan ateşleme sistemiyle ilgili bir düzenlemedir. ECU (Elektronik Kontrol) ünitesindeki chip üzerinde yapılan değişiklik ile tork artışı sağlayarak daha fazla güç ve performans üretilmesi işlemine chip tuning denmektedir.
      Chip tuning dışarıdan bakıldığında araç üzerinde hiçbir farklı görünüm oluşturmayan, sadece aracın performasını artırmaya yönelik bir uygulama olduğundan araç sürücüsü dışında kimsenin farkedemeyeceği bir sistemdir, tabii şimdi modifiye denince insanın aklına parlak jantlar, rüzgarlıklar, xenon farlar vb. görsel uygulamalar geliyor ama aslında gerçek modifiye her zaman için aracın gücüne ve hızına olumlu etki eden uygulamalardır, bu nedenle chip tuning temel modifiye uygulamaları arasında ilk sıralarda yer almaktadır.

      Motor Töleransı


      Otomobilin yarı iletkenlerden oluşan elektronik beyni değişik iklim koşullarında bile motora zarar gelmesini engelleyebilecek ve yeterli performansı sağlayabilecek şekilde çalışmasını sağlamakla görevlidir. Beyin kalitesiz yakıtla, kavurucu sıcaklarda ya da hava basıncının azaldığı dağlık bölgelerde motorun zarar görmeden çalışması için gerekli emirleri verir. Eğer otomobilinizi tolerans gerektiren bu gibi durumlarda kullanmıyorsanız chip tuningi gönül rahatlığıyla yaptırabilirsiniz. Böylece motoru değişken koşullarda korumak için bırakılan toleransları geri alabilir ve motorunuzu güçlendirebilirsiniz.

      Her otomobile chip tuning uygulanır mı?


      Öncelikle chip tuning uygulanacak otomobilin motoru ve elektrik sistemlerinin kontrol edilebilmesi gerekiyor. Eski nesil karbüratörlü mekanik motorlarda yeniden programlanabilecek bir chip bulunmadığından chip tuning işlemi gerçekleştirilemiyor. Atmosferik benzinli motorlarda chip tuningle elde edilen güç miktarı 4-6 HP’yi geçemiyor. Atmosferik eski nesil dizel motorlardaysa hiç bir kazanç elde edilemediğinden chip tuning yapılmıyor. Benzinli turbo motorlardaysa ciddi anlamda güç kazancı yaşanıyor. Elektronik bir program sayesinde turbo basıncı, benzin miktarı, ateşleme ve devir kesicide oynamalar yapılabiliyor. Bunun sonucunda yüzde 35'lere varan oldukça hissedilir bir performans artışı sağlanıyor. Aynı şekilde turbo dizel motorlarda da aynı oranlarda güç artışı yaşanıyor.

      Chip tuningin firmalarının müşteriye anlattıkları :

      * Bir araç üretilirken, aracın hangi ülkede,ne tür hava veya yol şartlarında kullanılacağı elbette bilinemez. Motora tam performansın verilmemesinin nedenlerinden biride budur.
      * Aynı zamanda üreticiler aracın bakımlarının zamanında yapılıp yapılmayacağı elbette bilmezler,bunun içinde araç tamamen bakımsız kaldığında,eksik bakım yapıldığında veya araca kalitesiz yakıt alındığında dahi güvenliği tehlikeye sokmamak için motorun tam gücü kullanıcıya yansıtılmaz.
      * Aynı hacimli motorlardan farklı güç elde ediliyor olması. Örneğein 1,5 Dci renault motoru aynı blok olamasına rağmen 65,75,80,85,90,105 Hp olarak çıkması. Bunlar yazılımla yapılıyormuş. (Blok haricinde herşeyin farklı olduğundan bahseden olmaz halbuki )
      *İşte bu gibi nedenlerle mühendisler hem güvenliği had safhada tutmak,hem satış politikaları gereği ,hem daha az CO2 salınımı gibi sebepler için aracı maksimum güç üretecek seviyede satışa çıkartmıyorlar. Hatta bazı servisler bu işi kendileri yapıyorlar. Bu iş zararlı olsa onlarda yapmazlardı.

      Chip Tuning zararları varmı ?


      * Otomobil üreticilerinde görevli Mühendisler, aracı tasarlarken tüm parçaları bir bütün olarak ve senkronize edilmiş vaziyette düşünmeleri gerekiyor. Örneğin 100 beygir güç ve 180 km/s son hız yapan bir aracı düşünelim. Aracın lastikleri dahil güvenlik sistemleride dahil birçok aksam belli toleranslar göz önüne alınarak seçiliyor. Güç artışı yapılacak araçta bunlar iyi hesaplanmalıdır.
      * Bir aracın mekanik aksamı ne kadar iyi olursa olsun, yakıt püskürtme ve buji ateşleme zamanlaması, yakıt hava karışımı, bu karışımın hangi devirlerde ne kadar olacağı, subop zamanlaması, abs, esp, asr vs. güvenlikle alakalı kontroller herşey aracın beyni ile kontrol edilir. OBD-Tuning direk orijinal programa müdahale olduğundan ve motor kontrol programı devre dışı kaldığından dolayı motor hasarları meydana gelebilir. Bu şekilde tune edilmiş bir araç hata kodlarını yanlış üretip tamir edilemez bir hale gelebilir. Herhangi bir sorun durumunda kendiniz müdahale edemezsiniz, işlemi yapan kişiye gitmeniz gerekir.
      * Çok beğendiğiniz ve severek aldığınız aracınızı, üretici firma tarafından milyon dolarlık cihazlarla, arge çalışmaları ile çeşitli testlerden ve süreçlerden geçerek hazırlanan yazılımı bırakıp, bir firmada çalışan "x" kişinin sözüm ona tecrübelerine emanet ediyorsunuz. Halbuki bu iş ciddi deneyler isteyen bir iş değilmidir ?
      * Hani bir laf vardır, vermeden almak Allah'a mahsustur diye. Aracınıza yazılım attırıyorsunuz ve herşey yolunda diyorsunuz. Ancak bir taraftan farkında olmadan birşeyden feragat ediyor olabilirsiniz. Belki motor ömrü kısalacak, belkide aracın fabrika verilerine göre üretilen mekanik ve elektronik parçalar zamanından önce bozulacak. Ön takım, lastikler, şanzuman, elektronik kontrol sistemleri vs. Bu masraflar göz önüne alınmalıdır.
      * Yazılım yapılan araç motorları, çalışma töleranlarını biteceğinden, yani maksimum güç ile çalışacağından dolayı fabrikanın önerdiği bakım aralığından çok daha önce bakımlarını yapmalı, değişmesi gereken parçalarıda değiştirmelidirler. Örneğin 15.000 km. aralığı yerine 7.500 km de bir yağ değişimi yapılması gerekir. Buda ek bir bakım maliyeti getirir.
      * Motorun yakıt basıncı olmasada püskürtme miktarı artıyor ve paralel olarak turbo basıncıda yükseliyor ama bu yükselme oranı komponentlerin kaldıramıyacağı seviyelerde değil deniyor. Artan tork, aktarma organlarına biraz daha fazla yük binmesine sebep oluyor, debriyajı eskisinden daha dikkatli kullanmak gerekicek, virajlı dönüşlerde gaza asılıp akslara aşırı yük bindirmekten kaçınılması gerekiyor.
      * Chip tuningin en büyük tehlikesi sıcak bir havada düşük kaliteli yakıtla ve araç tam yüklüyken tam gaz seyredildiğinde motorun yanma riski olarak belirtilebilir. Yeterince iyi olmayan chip tuning yazılımı soğutma suyunda meydana gelebilecek aşırı ısınmayı algılayamayabilir ve silindir kapak contasının yanmasına neden olabilir.
      * Benzinli turbo ya da turbo dizel motorlarda daha güçlü intercooler ve yağ soğutucularının kullanılmasına dikkat edilmelidir.
      * Limitlerin dışında yapılan yazılımlarda, ayarsız güç yüzünden birden hızlanan yağ pompası, yağ basıncını birden yükseltir. Yağ basıncı yükselince yağ filtresi contası dayanamayıp parçalanır ve yağ kanalları tıkanır ve motor yatak sarar.
      * Bazı otomobillerin işletim sistemleri dışarıdan her türlü müdahaleye karşı korumalıdır. Bu nedenle bu modellerin işletim sistemini yeniden programlamak imkansızdır. Böyle modelleri de işletim sisteminin chipi sökülerek yerine programlanmış hazır chipler takılabilir. Böylece sistemin koruması aşılmış ve modifikasyon gerçekleşmiş olur.

      Özet;


      Aracına chip tuning yaptıranlar veya yaptırmayı düşünenler, öncelikli bu iş için refaransı güçlü bir firmayı seçmelisiniz. Yukarıdaki bilgiler dahilinde ne kadar riskli bir iş yaptırdığınızın bilincinde olmalısınız. Okuduğum araştırdığım kadarıyla % 20 lik bir artıştan fazlası risk oranınıda paralelinde büyütmektedir. Belki ilk kullanıcılarda bir risk teşkil etmeyecektir ama sonraki yıllarda sorun çıkartmayacağını kimse garanti edemez. Bunun için yapılmış bir deney test bulamadım.
      Aracın bakımları, araç üreticisinin tavsiye ettiği oranlardan çok daha önce yapılmalı, amacını aşan kullanımlardan uzak durulmalıdır.
      En önemliside firma tarafından müşteriye verilen ömür boyu yazılım garantisinin haricinde, yazılımcı firma, yapılan hizmetten cayma hakkı imkanı tanımasıdır. Yazılım yapan firma, İlk bir hafta veya on gün içinde yapılan hizmetten memnun kalınmaması durumunda para iadesi hakkının olması, kullanıcıya daha fazla güven verecektir. Hatta bazı durumlarda ilk bir ay içinde iptal edilirse paranın yarısını iade edilmesi gibi durumlar şart koşulmalıdır. Bu durum yazılımcı firmayıda olası fazladan oluşacak iş gücüne mani olur.

      Kaynak : Bu bilgiler çeşitli internet sitelerinden derlenerek toplanmıştır.
      Hazırlayan : Salih Yıldız
      Citroen Xsara2 1,6 SX manuel 2003
      Kia ceed 1,6 mation manuel 2012
      Peugeot 307 comfort otomatik 2006
      Renault symbol expresion comfort 2012
      Renault scenic dynamic otomatik 2003
      Hyundai elentra otomatik 2005
      Kia Pride 2000
      Seat ibiza 1993
      Skoda L200 1989

      Beni Twitter`da Takip Et
      14-12-14, 23:15 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    2. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Master

      Üyelik tarihi
      15-05-11
      Nereden
      istanbul

      Aracınıza chip/yazılım yaptırmayan biri olarak bu konuda gösterdiğiniz çabaları taktirdle karşılıyorum , Bilgiler icin tesekkurler , cogu bildigimiz seyler. Fakat kısmen eksik ve sadece işin bazı boyutlarının ortaya koyuyor , el atmış olduğunuz konu çok derin ve farklı boyutlara sahip. Buna rağmen bu forumda dolaylı bilgiler dışında pek bir şey yazılmış çizilmedi, sebebi de çoğu aracın garantide olmasından, sahiplerinin olası sorunlarda deşifre olmak istememesindendir. şimdi birçok arkadaş yazıp çizecek , fakat işin özünde şu vardır, bu iş bireysel risktir, daha önce de söyledıim, "yiyorsa" yapılır, öncesinde ki ve sonrasındaki masrafları bireyseldir kimseyi bağlamaz yakıtım düşer mantığıyla zaten bu işe yaklaşılmaz

      Bu forumda adı geçen Paşaoğlu yazılım firması Ceed konusunda en başarılı firmalardan biridir, tavsiye olunur , zaten zamanında ilk ceede e yazılımı yapan firmaydı, 2009 da ceed Cool larda 90bg den 115 bg yükseltmeyi servis aracılıgıyla garantili bir şeklide yapıyorlardı , bu işi Çelik motorun kendi servisi olan Anadolu Kia da yaptıracaktım, 500 Euro isteyince vazgeçtim bir kaç sene sonra çok daha uygun fiyata başka bir aracıma paşaoğlu nun kendisinde işlem yaptırdım.

      Velhasıl, keşke Türkiyede de volvoya yazılım yapan polarıs, wag grubuna yazılım yapan abt gibi anahtar teslim full garantili hizmet sunan Tuning firmaları olsa veya bu işi yapan Türk firmaları o seviyeye gelse. Ben bundan yanayım .
      Ceed Forever
      2012 Arctic White ,1.6 Crdi Concept SW SR 128 PS, A/T
      2010 Silver Grey , 1.6 Crdi Motion HB 115 PS, M/T ( Sold)
      2008 Silver Grey , 1.6 Crdi Cool HB 90 PS, M/T ( Sold )
      http://ercan79001.blogspot.com/
      15-12-14, 00:33 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    3. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Master

      Üyelik tarihi
      29-06-14
      Nereden
      pendik
      Nerden
      İstanbul Anadolu
      İsim
      salih
      Soyisim
      yıldız
      Araç
      Citroen XSARA 2 SX

      @amorusso

      Yorumun icin tsk. Daha onceki bir konuda yazmistim okudunmu bilmiyorum. Arge teknisyeniyim ve isim yazilim testleri. Bu konuya merakimda hem buradan, hemde benimde yazilim yaptirmak istememden kaynaklaniyor. Tabi mevcut aracima en az bir sene daha binecegime karar verirsem.
      Benim yazilim yaptiranlara veya yaptirmak isteyenleri etkilemeye calismak gibi bir arzum yok. Tek istegim forumda boyle bir konu olsun ve bu konuda hicbir fikri olmayanlar okusun. Yazilim yaptiranlarin riski kendisini baglar baglamasinada, soyle bir dusunecek olursak kendinden sonraki kullaniciyida baglar. Bu isin sonucunda ah almakta vardir ve emin olun cok kotu bir durum.
      Simdi kisa bir ornek vereyim. Camasir makinesi motorlarimida farkli bir fabrikada biz uretiyoruz. Ayni motor farkli tahrik gruplarinda kullaniliyor. 1200 rpm makinede var. 1600 rpm makinede var. Her iki makinedede ayni motor var. Sadece yazilimlari farkli. Araba motoru gibide degil yani. Peki ne fark varda biri dusuk biri yuksek devir diye sorarsaniz, fark makinenin govde sac kalinligindan tutunda, plastik kazanin malzeme kalitesi ve kayis kalinligi vs. Kaldiki en ufak bir yazilim degisikliginde hizlandirilmis omur testlerinden tutun butun guvenlik testleri yapilir ve o sekilde devreye alinir.
      Biz bu tarz elestirileri bu tarz endiseleri yasamaliyizki firmalrda kendini gelistirsin, insanlar bilinclensin.
      Dediginiz gibi testleri yapilmis guvenilirligi ispaylanmis olsa zaten bunlari konusuyor olmazdik.
      Saglicakla.
      Citroen Xsara2 1,6 SX manuel 2003
      Kia ceed 1,6 mation manuel 2012
      Peugeot 307 comfort otomatik 2006
      Renault symbol expresion comfort 2012
      Renault scenic dynamic otomatik 2003
      Hyundai elentra otomatik 2005
      Kia Pride 2000
      Seat ibiza 1993
      Skoda L200 1989

      15-12-14, 07:48 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    4. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Aşığı

      Üyelik tarihi
      23-07-13
      Nerden
      İstanbul Anadolu
      İsim
      mehmet
      Soyisim
      mert
      Araç
      Ceed Consept dizel 2013

      Katiliyorum. Ben de ucak motoru teknisyeniyim. V2500 model ucak motorlari 24000,27000,30000 ve 33000 libre thrust üretecek sekilde ECU dan ayarlanabiliyor. Motor ayni motor değişen hiçbisey yok. Lakin bakima gelen 24bin ve 33binlik motorlari karşilaştirinca aşinma konusunda daglar kadar fark var. 24bin librede calisan motor türbin bladeleri ve yanma odasi halen iyi durumdayken 33bin libre gücle calisan motor resmen erime duruma gelmis oluyor. Sonucta ucak firmasi bu motorla daha fazla yük ve yolcu taşiyarak artan bakim maliyetini tolere ediyor. Ben uzun vadede zararli buluyorum. Maddi durumu iyi olan yada 1-2 yil biner satarim diyen biri yaptirabilir. Ama uzun yillar kullanmayi düsünen biri icin tavsiye etmiyorum bende. Daha fazla güç=daha fazla isi=daha fazla asinma
      Timsah doğduysan yapacak bişey yok ama balık doğduysan da haybeden timsahlığa lüzüm yok!
      15-12-14, 08:31 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    5. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Aşığı

      Üyelik tarihi
      23-07-13
      Nerden
      İstanbul Anadolu
      İsim
      mehmet
      Soyisim
      mert
      Araç
      Ceed Consept dizel 2013

      Ayrica burda bahsedilen konu yazilimin ne olup olmadigi. Yoksa şu firma yada bu firma değil. Ama ne zaman yazilimdan bahsedilse paşaoglu adina savunma yapilmasina anlam veremiyorum. Kimse su firma kötü demiyor ki. Ayrica bana göre yazilim firmasi programda kisiye özel degisiklik yapan degil bizzat o programi hazirlayandir. Tam olarak dogru örnek olur mu bilmiyorum ama bilgisayara windows yükleyip programlari kuran bilgisayarci cocuk degildir yazilimci, bizzat o programlari yazan firmalar ve microsoftun kendisidir yazilimci. Götür bi tuning firmasina bi gün içinde atsin sana yazilimi. Halbuki üretim aşamasinda aylarca süren testler sonucunda hazirlaniyor yazilim
      Timsah doğduysan yapacak bişey yok ama balık doğduysan da haybeden timsahlığa lüzüm yok!
      15-12-14, 08:46 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    6. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Master

      Üyelik tarihi
      18-11-13
      Nerden
      İstanbul Avrupa
      İsim
      berkan
      Soyisim
      okan
      Araç
      Ceed 13 Concept

      Güzel yazı derlesmiş yazmıssın tebrikler.

      Türkler olarak çok hoş yerlerdeyiz sektör olarak çokiyi işler ypaıyoruz. ozellikle yazılım ve modifiye yurt dısına gidenler(arac hazırlamak ayar için giden) veya gelen cok araç var gurur verici 1-2 ornekle süsliyim

      turuncu olan bahreyn esmotor Emre Levent'in yanında meşhur egzozcu(soldaki) İskender ustamızın nacizene ellerinde hazırlanmış güclendirilmiştir Dünya rekoru kırdılar(400 metre tiptronic 911 dunya rekorunu 9.09saniye)






      2- diğeri daha yeni oldu kasım sonunda meşhur imrenerek videolarını izlediğim Unlim500+ e katılan ilk türk ekibi oda porshe sadece yazılım ve 1-2 basit işlemle yol lastikleri ve 600 hp olarak gitti sınıfının birincisi oldu geldi gururla , aventador huracan 1000hp+ mustang neleri devirdi

      sahbinin yazısı

      Mustanglı adamı ben 3 defa gectım murat 2 defa en sonunda boostumu actı ne yaptıysa 4uncu vıtsete bıle yanladı uctu gıttı hastaneye goturuyolardı adamı araba pert... 1100 hp mıs ama ben bısey anlamadım valla rs7 ıle klasık drag yaptık 840 hp teker verıyomus 400 metrede gectık bırazda sansımız yaver gıttı kaldırmadı sanırım aventadoru bır kerw 400 metrde gectım bı kere gecıldım huracan ın suresıyle aynı sureyı yaptık oda 720 hp cıvarıymıs cat delete map caı ams 7 gtr ı gectım 400 metrede 2 boy kadar bı tane tt ye gecıldık 10.2 yurudu bır suru subaru evo gectım ıyı degıllderı sanırım bızım burdakı sarı evo ıle alakaları yok... M6 yı 4 defa falan gectım en sonunda yandı gtr lar vardı bırı cok kou gectı benı ama altechno 1800+ mıs koyarlar yenıden vıdeoları ızlerız hep beraber 32 defa launc 4 defa normal kalkıs yapmısıö sımdı confor moduna aldım eve dogru donuyorum... Onumde 1470 km lık yol var soruyorum sadece meraktan hangı araba bu ezıyete dayanır ? Iste ısın guzellıgıde burda benzını koy devam et...
      img_7911-a6a28900f5de717af9b038968d6e92e8.jpg

      detaylar resimler rakipler kabaca : Unlim 500+ Destination Greece '14
      1881 - 193
      15-12-14, 08:54 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    7. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Master

      Üyelik tarihi
      15-05-11
      Nereden
      istanbul

      Alıntı dellobaltino Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      Ayrica burda bahsedilen konu yazilimin ne olup olmadigi. Yoksa şu firma yada bu firma değil. Ama ne zaman yazilimdan bahsedilse paşaoglu adina savunma yapilmasina anlam veremiyorum. Kimse su firma kötü demiyor ki. Ayrica bana göre yazilim firmasi programda kisiye özel degisiklik yapan degil bizzat o programi hazirlayandir. Tam olarak dogru örnek olur mu bilmiyorum ama bilgisayara windows yükleyip programlari kuran bilgisayarci cocuk degildir yazilimci, bizzat o programlari yazan firmalar ve microsoftun kendisidir yazilimci. Götür bi tuning firmasina bi gün içinde atsin sana yazilimi. Halbuki üretim aşamasinda aylarca süren testler sonucunda hazirlaniyor yazilim

      Satırları ve satıraralarını okumak önemli , Pasaoğluna verilen örnek şu bağlamda : firma Çelik motor için Çelik motor Servisi'nde garanti kapsamında yazılım hizmeti vermiştir, örnek bu yüzden . Ayrıca örneğini verdiğim polestar ve abt firmalarını da araştırın niye aynı yerde bahsettiğimi anlarsınız .
      Ceed Forever
      2012 Arctic White ,1.6 Crdi Concept SW SR 128 PS, A/T
      2010 Silver Grey , 1.6 Crdi Motion HB 115 PS, M/T ( Sold)
      2008 Silver Grey , 1.6 Crdi Cool HB 90 PS, M/T ( Sold )
      http://ercan79001.blogspot.com/
      15-12-14, 11:49 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    8. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Master

      Üyelik tarihi
      15-05-11
      Nereden
      istanbul

      Alıntı slhyldz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      @amorusso

      Yorumun icin tsk. Daha onceki bir konuda yazmistim okudunmu bilmiyorum. Arge teknisyeniyim ve isim yazilim testleri. Bu konuya merakimda hem buradan, hemde benimde yazilim yaptirmak istememden kaynaklaniyor. Tabi mevcut aracima en az bir sene daha binecegime karar verirsem.
      Benim yazilim yaptiranlara veya yaptirmak isteyenleri etkilemeye calismak gibi bir arzum yok. Tek istegim forumda boyle bir konu olsun ve bu konuda hicbir fikri olmayanlar okusun. Yazilim yaptiranlarin riski kendisini baglar baglamasinada, soyle bir dusunecek olursak kendinden sonraki kullaniciyida baglar. Bu isin sonucunda ah almakta vardir ve emin olun cok kotu bir durum.
      Simdi kisa bir ornek vereyim. Camasir makinesi motorlarimida farkli bir fabrikada biz uretiyoruz. Ayni motor farkli tahrik gruplarinda kullaniliyor. 1200 rpm makinede var. 1600 rpm makinede var. Her iki makinedede ayni motor var. Sadece yazilimlari farkli. Araba motoru gibide degil yani. Peki ne fark varda biri dusuk biri yuksek devir diye sorarsaniz, fark makinenin govde sac kalinligindan tutunda, plastik kazanin malzeme kalitesi ve kayis kalinligi vs. Kaldiki en ufak bir yazilim degisikliginde hizlandirilmis omur testlerinden tutun butun guvenlik testleri yapilir ve o sekilde devreye alinir.
      Biz bu tarz elestirileri bu tarz endiseleri yasamaliyizki firmalrda kendini gelistirsin, insanlar bilinclensin.
      Dediginiz gibi testleri yapilmis guvenilirligi ispaylanmis olsa zaten bunlari konusuyor olmazdik.
      Saglicakla.
      Yazılımın ciddi bir modifiye ile desteklenmesinden yanayım, ve bunu diğer
      markalarda da olduğu gibi servislerde garantili yapılmasını sağlanması lazım. Mercedes, BMW , Wag gruplarında bu işler mümkün . Kia da olacağını zannetmiyorum

      Ilin etik yanı ayrı bir konu, saygı duyuyorum.

      Siz yine de bir deneyin , paşaoğlunda birkaç günlük deneme yazılımı yapıyorlar

      Saygılar,
      Ceed Forever
      2012 Arctic White ,1.6 Crdi Concept SW SR 128 PS, A/T
      2010 Silver Grey , 1.6 Crdi Motion HB 115 PS, M/T ( Sold)
      2008 Silver Grey , 1.6 Crdi Cool HB 90 PS, M/T ( Sold )
      http://ercan79001.blogspot.com/
      15-12-14, 11:58 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    9. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Aşığı

      Üyelik tarihi
      23-07-13
      Nerden
      İstanbul Anadolu
      İsim
      mehmet
      Soyisim
      mert
      Araç
      Ceed Consept dizel 2013

      Ben servis onayina inanmiyorum. Zira bicok kisi servisin önerdigi necvox multimediayi taktirdi ama hic de memnun kalmadi. Yazilimda servis onayi varsa bu garanti bakimindan önemli bir arti. Arabasinin daha güçlü olmasini kim istemez ki ama canimizi emanet ediyoruz. Orjinal yazilim bilimsel ve bircok testten geçirilerek hazirlaniyor. Yerine koyacagimiz yazilimin da o güveni vermesi ve firmaninda daha kurumsal olmasi gerekiyor
      Timsah doğduysan yapacak bişey yok ama balık doğduysan da haybeden timsahlığa lüzüm yok!
      15-12-14, 12:27 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    10. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Hayranı

      Üyelik tarihi
      05-01-12
      Nereden
      Erenköy
      Nerden
      İstanbul Anadolu
      İsim
      Erol
      Soyisim
      Gündoğdu
      Araç
      Pro Cee'd

      Konunun dışında kaliyim dedim ama yok olmuyo şimdi öncelikle abt firması yıllardır vag grubuna garantili olarak hizmet vermiyor çünkü zamanında çok sorun çıktı ayrıca sürekli bmw ve mercedes'lede kontakt halindeyiz hatta geçen gün arkadaşıma 116d aldık istanbul'daki bütün bmw'lere üşenmedik gittik, atıyorum en dip fiyatı hepsi 85.600 verdi ve izmite kadar aradık tanıdık soktuk araya 85.500 yapmadı hiç birisi yani bu kadar ciddi firma alma arabayı gerekirse diyo bu kadar eminler kendilerinden de ben olsam almazdım ama arkadaşım aldı Bmw'ye yazılım yapıyomusunuz diye sorduk yapmıyoruz tabii ki dışarda yaptırırsanızda burda anlarız ve garantiniz direk iptal olur dediler.. Ayrıca paşaoğlu abartmasınada gerçekten artık gelemiyorum ilk paşaoğlu konusu açıldığında berkay(kıdemli üyemiz sevgili moderatörümüz) arkadaşımız "Gitmeyin etmeyin böyle sorunlarım oldu bunları gözardı ederek gidicekseniz gidin yüzde yüz sorunsuz diye bişey yok" diye forumu uyardığı zaman forumdan ihraç edildi demek ki birileri rahatsız oldu o zaman ben bu işe birileri para kazanıyo gözüyle bakarım ve kimseyede yazılım için bu firmayı önermem
      15-12-14, 14:26 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    Konu Bilgileri

    Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

    Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

    Visitors found this page by searching for:

    kia ceed chip tuning sonrasi degisim

    SEO Blog

    Yer imleri

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •  

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64