CLS’nin küçük kardeşi Mercedes
Mercedes şu anda en büyük üçüncü Alman premium üretici. Ancak yeni bir kompakt sedanla bu durum değişebilir. Aracın CLA adlı konsept halini yakından inceledik.

CLA, fuar konseptine özgü süsler olmadan da çok şık bir görünüme sahip.

Keyif ve hüzün şu sıralar Daimler bünyesinde bir arada yaşanıyor: Ay başında Başkan Dieter Zetsche, 2011 yılında 1.36 milyon otomobil sattıklarını ve yaklaşık 6 milyar Euro’luk bir rekor kar açıklamasına rağmen, hissedarların protestolarıyla karşılaşmıştı. Çünkü hissedarlar, Audi ve BMW’nin çok fazla alanda Mercedes’i geride bıraktığını söylüyordu. Yani liderliği tekrar ele geçirmek için yapılacak ataklar için en uygun zaman. Yeni A Serisi ile Zetsche bunu çoktan denedi ve pazarlama departmanının otomobili “gelmiş geçmiş en cesur Mercedes” sloganıyla tanıtmaya ikna etti. Ancak birçoklarına göre A Serisi, BMW 1 ve Audi A3’ten tanıdık konseptlerin yeni bir yorumuydu. Hem de yeni A Serisi hiç de kötü bir yorum olmamasına rağmen...

Şimdiyse A Serisi bazlı yeni bir sedandan, markanın atağa kalkma stratejisine ekstra güç sağlaması bekleniyor. Yıl sonunda CLA adıyla piyasaya çıkacak olan bu yeni otomobilin ilk tanıtımıysa geçen hafta “Concept Style Coupe” adıyla Pekin’deki Auto China Fuarı’nda yapılmıştı. CLA ile Mercedes, VW Jetta, Chevrolet Cruze veya Ford Focus Sedan gibi ilerici ve haylaz otomobillerin bulunduğu bir sınıfta Audi ve BMW’den liderliği geri alabilecek. Çünkü A3 Sport Sedan ve 1 Serisi GT neredeyse 1 yıl sonra piyasaya çıkabilecek.

Daimlerin elit markası için CLA, gerçekten de yeni bir başlangıç olabilir. Mercedes’in en çekici özelliklerinden biri olan dizayn konusunda Tasarım Şefi Gorden Wagener sonunda kendi çizgisini bulabilmiş gibi görünüyor. Şov otomobillerine özgü, yani seri üretime geçmesi imkansız tüm özellikleri gözardı edilse bile CLA, kesinlikle çok taze ve cesur bir otomobil.

Basın bülteninde Mercedes, CLA için “nefes kesici orantılar, yumuşak ve akıcı yüzey modelleme ve heykelsi yüzeyler” gibi iddialı kelimeler kullanmıştı. Bunların alıştığımız dile çevirisi ise şöyle olmalı: “30 bin Euro klasmanında CLA’dan çekici bir otomobil yok.” Bu otomobille birlikte kullanışlılık veya iç mekan genişliği gibi konular bir anda ikinci plana itilecek ve kompakt Mercedes’in dünyası, elmas formlu ızgara ve bir yırtıcının gözlerini andıran farlarının etrafında dönmeye başlayacak. Aslına bakılırsa buradaki kompakt kelimesi gayet göreceli bir kavram, çünkü 4.63 m’lik uzunluğuyla CLA orta sınıf sınırlarını zorluyor.

Teknik olarak Mercedes, görselliğin yarattığı etkilere uygun kararlar alacak. Şu sıralar Stuttgartlı marka, VW Grubu’nun gerisinde kalmasına neden olan eksikliklerini gidermiş durumda: Direkt benzin enjeksiyonu, DSG şanzıman veya 4 tekerlekten çekiş gibi teknolojiler, artık geleceğin kompakt Mercedes’i için yabancı kelimeler olmayacak. Örneğin Concept Style Coupe’de 2.0 lt 211 HP’lik turbo beslemeli bir motor görev yapıyor ve gücünü 7 ileri oranlı bir çift debriyajlı şanzıman üzerinden 4 tekerleğe dağıtıyor. Tüm bunların bir şekilde Audi’yi hatırlatması kesinlikle bir rastlantı değil. Seri üretim versiyondaysa CLA 180’de 122 HP’lik benzinli ve güçleri 109 HP ile 170 HP arasında değişen dizel motorlar görev yapacak. Daha sonra aileye katılacak olan 350 HP’lik AMG versiyonun hedefiyse BMW M3 ve Audi S4 olacak. CLA’nın üretimi yıl sonunda, Mercedes’in Macaristan’daki Kecskemet fabrikasında gerçekleştirilecek.
Macaristan tesislerinin daha az maliyetli ve daha esnek bir çalışma düzenine sahip olması, CLA’nin 28 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satılabilmesine ve buna rağmen gayet yüksek bir kar bırakmasına imkan tanıyacak. Bu sayede hem müşterilerin hem de hissedarların talepleri karşılanmış olacak.

Sonuç

Sonunda Mercedes, kompakt sınıfta pazarlama departmanındakilerin istediği kadar cesur olabildi. VW’de sadece Jetta var, BMW ve Audi’de ise henüz benzer bir ürün yok. Yani çok çekici bir tasarıma sahip olan CLA, yıl sonunda tek pazarda tek başına at koşturacak. Bunun dışında Stuttgartlı üretici, tutumlu motor ve çift debriyajlı şanzıman gibi eksikliklerini de giderdi. Almanya dışında yapılacak daha düşük maliyetli üretim ise CLA’nın fiyatının mantıklı bir seviyede tutulabilmesini sağlayacak. Sonuç olarak CLA’nın başarılı olmasının önünde herhangi bir engel olmayacak.

http://www.autoshow.com.tr/clsnin-ku...etay/3150.aspx den alıntıdır....