Gelmiş geçmiş en güçlü Astra unvanını kazanan Astra GTC OPC, 280 beygiri ön tekerlekler üzerinden yola aktarırken HiPer Strut ismindeki ön aksına güveniyor.

[img width=500 height=281]http://i.tmgrup.com.tr/otohaber/2011/11/21/266x150/353192178961.jpg[/img]

Opel'in performans tutkunu müşterileri için adrenalinle eş anlamlı olan o üç harf nihayet yeni Astra GTC'de karşımıza çıktı. 280 HP gücündeki Astra GTC OPC, 250 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Direkt benzin enjeksiyonlu 2.0 lt'lik benzinli turbo motor 400 Nm'lik maksimum tork değeriyle dikkat çekerken, yüksek güç ve tork ön tekerleklere 6 ileri manuel şanzıman üzerinden aktarılıyor. Şu an piyasadaki en ciddi rakibi olarak kabul edebileceğimiz VW Golf R'dan 10 HP daha güçlü olan Astra GTC OPC, Golf R'dan farklı olarak gücünü 4 tekerlek yerine sadece önlere aktararak yetiniyor. Bir anlamda meydan okuma olan bu tercihin ardında ise HiPer Strut adı verilen özel ön aks yapısı saklı. Motorsporlarından elde edilen tecrübelerle geliştirilen süspansiyon sistemi ön aksa binen tork ve gücün aracın yönlendirme yeteneğini olumsuz etkilemesini engelliyor. Yürüyen aksamı dünyaca ünlü Nürburgring Yarış Pisti'nin Nordschleife bölümünde geliştirilen OPC'de kullanılan ön diferansiyel kilidi de sürüş dinamizmi için mesai yapıyor. Flexride isimli adaptif sürüş ayar sistemiyle, süspansiyon, gaz tepkileri ve direksiyon hassasiyeti yumuşaktan serte doğru ayarlanabiliyor. 2012 başında yollarla buluşacak olan Astra GTC OPC, özel ön ve arka tamponları, ikili egzoz çıkışı, optimize edilmiş tavan spoyleri ve marşpiyeleriyle standart GTC'lerden ayrılırken, iç mekanda da koltuklar, direksiyon ve vites kolu OPC tarzını yansıtıyor. Şu anda üretilen OPC logolu altıncı model olan GTC OPC'nin satış fiyatı henüz belli değil.