Kia Ceed Türkiye Destek Forumu

Kia Ceed / Pro Ceed / Ceed SW / Forum Sitesi - vBulletin

Kia Ceed Türkiye Destek Forumu
  • CeedclubTR Forumu'na Hoşgeldiniz!
  • Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, Lütfen öncelikle Yardım kriterlerini okuyunuz.
    Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için öncelikle Kayıt Olmalısınız. Foruma üye olarak konu açabilir, konuları cevaplayabilir, anketlerde oy kullanabilir, anket oluşturabilir, üyelere oy verebilir, mesajları beğenebilir, durumunuzu güncelleyebilir, üyeler arasında özel mesaj alıp gönderebilir ve daha birçok şey yapabilirsiniz.
    Üye değilseniz buradan Kayıt Olun.

    Toplam 8 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 8 arasi kadar sonuc gösteriliyor
    1. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Hayranı

      Üyelik tarihi
      07-02-15
      Nerden
      Karabük
      İsim
      İlker
      Soyisim
      Türker
      Araç
      2016 Peugeot 308 Allure+ Man.

      Merhaba arkadaşlar,

      Aracımı alalı 7 aya yaklaştı ve 17 bin km gibi bir yol geçtim bu arada.

      128 hp'lik motor hakkında şöyle bir tespitim var (ki diğer arkadaşlar da katılacaklardır)

      115'lik Ceratoya binmiş olanlar, 255-260 Nm (hangisi emin değilim) torka sahip o aracın verdiği tork hissinin 128'lik yeni motorlarda olmadığını hissetmişlerdir. Halbuki kağıt üzerinde aynı torktalar. Öte yandan son kasa ceed'de gaz pedalının sonundaki butona da basıldığında torkun arttığını biliyoruz. Ben bu aracın tork eğrisinin TAMAMEN BU BUTON BASILI İKEN elde edildiğini düşünüyorum.

      Zaten öyle olmasa, butona basıldığında atıyorum 280-300 Nm gibi bir tork veriyor olmalı, zira arttığı kesin (ama bu kadar değil tabi ki). Bu şekilde olsa idi, PSA 1.6 dizelinin ilk çıktığındaki teknik verileri bilenler bilir, Aracın 240 Nm olan verisi dipgazlarda overboost ile kısa süreliğine 260 Nm'ye çıkmakta idi. 109/110 Hp'lik Hdi/Tdci motorlar hep böyle. Bu overboost işleminin benzeri bizde de mevcut. Bizim katalog verisi olan 260 Nm'nin bu buton ile sağlandığı aşikar. Yani bizim teknik veri de şu şekilde olmalı idi:

      ~240 Nm (260 Nm)...

      Ha o buton basılmadan 260 Nm veriyor olsa idi bu sefer max tork 280 gibi bi şey olacaktı ki bunu zaten övüne övüne kataloğa yazarlardı. demek ki öyle değil, basınca 260 Nm, basmayınca atıyorum ~240 Nm...

      --------------------------- Şimdi 2. ve daha önemli kısma geliyorum,

      Peki biz bu butonu sürekli basılı imiş gibi kullanabilir miyiz? Ben pedalın altına baktım, öyle düşündüğüm gibi bir buton yok. Mekanizma pedalın içinde kalıyor. Ama pedaldan içeriye giden kablo kaç tane ona bakmadım. Bunlardan mesela 2 tanesi bu boost olayı için ise, bunları direk bağlasak arabamız fabrikasyon chipli olur mu???? Soru işareti...

      Fikirlerinizi bekliyorum
      Beni Twitter`da Takip Et
      04-09-15, 16:22 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    2. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Aşığı

      Üyelik tarihi
      06-10-14
      Nerden
      İstanbul Anadolu
      İsim
      ünal
      Soyisim
      ks
      Araç
      kia concept plus 2014

      motor konusunda bu kadar detaylı bilgiye sahip değilim ama naçizane olarak sanırım dpf denilen zımbırtı bizim performansı fazlası ile mındar ediyor.. şöyle bir izlenimim oldu kalkışta biraz daha seri kalkan focusu 2.vitesten sonra dikiz aynasında gördüm tork olayına gelince 260 nm 128 hp yi dpf kaynaklı hissettirmiyor okuduğum yorumlardan anladığım kadarı ile.
      Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz. [ Fatih Sultan Mehmet ].
      04-09-15, 17:36 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    3. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Hayranı

      Üyelik tarihi
      07-02-15
      Nerden
      Karabük
      İsim
      İlker
      Soyisim
      Türker
      Araç
      2016 Peugeot 308 Allure+ Man.

      Dpf etkisi mutlaka vardir. Hatta samsunlular bilir sehir ici hatlarda doblolar kullaniliyor. Orada yeninkasa doblo sahibi ile konusmustum, dpf ve kat iptali yaptirmis, cekisin hissedilir derecede arttigini soylemisti. Bizde de fark edecektir ama asil olay bizde euro 5 normlarini karsilamak icin yazilimsal bi kisinti soz konusu. O alttaki buton olmadan 260 nm vermiyor sanki.
      04-09-15, 21:27 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    4. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Master

      Üyelik tarihi
      29-06-14
      Nereden
      pendik
      Nerden
      İstanbul Anadolu
      İsim
      salih
      Soyisim
      yıldız
      Araç
      Citroen XSARA 2 SX

      Benim bildigim bir aracin torku dip gaz yaparak olculur.
      Her arac icin bu gecerlidir. Aracin kac beygir olduguda cikan torka gore hesaplanir.
      Yani sen 4000 devirde 128 hp gucu gormek istiyorsan gaza basman gerekir. Dusuk vites ile ayaginin ucuyla 4000 devirde olman sana o beygiri ve torku hissettirmez.
      Ceratoda hizli hissetmenin bircok faktoru olabilir.
      Ses,yalitim,agirlik vs.
      Belki ilk iki viteste kafa kafayada gidebilirsin ama sonrasinda ceed uzar gider.
      Ben hiz konusunda cokca denemeler yaptim.
      Focus,golf hepsiyle denemelerim oldu.
      Benim arac ceed 2 ve ne kadar fark eder bilemiyorum ama hepside boyunun olcusunu aldi.
      Yani ozetle gucu hissetmek istiyorsan dipgaz yapacakasin mecbur...
      Citroen Xsara2 1,6 SX manuel 2003
      Kia ceed 1,6 mation manuel 2012
      Peugeot 307 comfort otomatik 2006
      Renault symbol expresion comfort 2012
      Renault scenic dynamic otomatik 2003
      Hyundai elentra otomatik 2005
      Kia Pride 2000
      Seat ibiza 1993
      Skoda L200 1989

      05-09-15, 09:48 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    5. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Hayranı

      Üyelik tarihi
      07-02-15
      Nerden
      Karabük
      İsim
      İlker
      Soyisim
      Türker
      Araç
      2016 Peugeot 308 Allure+ Man.

      Alıntı slhyldz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      Benim bildigim bir aracin torku dip gaz yaparak olculur.
      Her arac icin bu gecerlidir. Aracin kac beygir olduguda cikan torka gore hesaplanir.
      Yani sen 4000 devirde 128 hp gucu gormek istiyorsan gaza basman gerekir. Dusuk vites ile ayaginin ucuyla 4000 devirde olman sana o beygiri ve torku hissettirmez.
      Ceratoda hizli hissetmenin bircok faktoru olabilir.
      Ses,yalitim,agirlik vs.
      Belki ilk iki viteste kafa kafayada gidebilirsin ama sonrasinda ceed uzar gider.
      Ben hiz konusunda cokca denemeler yaptim.
      Focus,golf hepsiyle denemelerim oldu.
      Benim arac ceed 2 ve ne kadar fark eder bilemiyorum ama hepside boyunun olcusunu aldi.
      Yani ozetle gucu hissetmek istiyorsan dipgaz yapacakasin mecbur...
      Dipgaz yapmak şart tabi ama benim bahsettigim olay o butona basmanin olusturdugu fark. Bir de sizin kasa da cerato gibi atak galiba oyle anliyorum.
      05-09-15, 16:04 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    6. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Master

      Üyelik tarihi
      29-06-14
      Nereden
      pendik
      Nerden
      İstanbul Anadolu
      İsim
      salih
      Soyisim
      yıldız
      Araç
      Citroen XSARA 2 SX

      Dipgaz olayını hangi sebeple yapmışlar bilmiyorum. Aslında biraz araştırma ile bulunur tabiki. Tahminen yakıt tasarrufu ile alakalı bir durum olabilir.
      Gelelim diğer motorlala alakalı kıyasa: Bir motorun hem güçlü olup hemde az yakması sıkıştırma oranı ilede alakalıdır. Yani silindir en alt seviyeden en üste hareketi ne kadar uzun olursa ( RPM) o kadar enerji patlamasıda fazla olur. Ne kadar enerji o kadar güç ve ekonomi demek oluyor. Dizel motorlar bunun için güçlü ve ekonomik olurlar. Bunun dez avantajı olarak yüksek devir çevirememeleri ve yüksek süratlarda benzinli araçlarla başedememelerinide söyleyebiliriz. ( tabiki son yıllarda bunu değiştirdiler. 4000 rpmde 230 km hızla gidebiliyorlar)
      Şİmdi bizim ceed'ın sıkıştırma oranı, çap strok ile ceratoda ufak farklılıklar var.
      Çok detayı buraya yazmayacağım ama cerato ilk kalkışlarda daha atak olup devir yükseldikçe nefesi kesilecek bir motora sahip. Tıpkı PSA gurubu gibi.
      Diğer sebeplerden bir taneside turbosudur. Her iki aracında turbosu farklı tasarlanmıştır.
      Bende eski bir cerato kullanıcısı olarak bu aracı aldığımda beklentim çok yüksekti ve senin gibi şaşırmıştım.
      Ama dediğim gibi sadece beklenti meselesi. Yoksa fabrika verisinde dahi ceed 0-100 hızı ceratodan fazla. Onun için sıkma canını bin arabana.
      Citroen Xsara2 1,6 SX manuel 2003
      Kia ceed 1,6 mation manuel 2012
      Peugeot 307 comfort otomatik 2006
      Renault symbol expresion comfort 2012
      Renault scenic dynamic otomatik 2003
      Hyundai elentra otomatik 2005
      Kia Pride 2000
      Seat ibiza 1993
      Skoda L200 1989

      05-09-15, 20:09 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    7. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Hayranı

      Üyelik tarihi
      07-02-15
      Nerden
      Karabük
      İsim
      İlker
      Soyisim
      Türker
      Araç
      2016 Peugeot 308 Allure+ Man.

      Evet turbonun da farkli olduğunu okumustum, zannedersem ceed II deki turbo vw'nin 2.0 tdi'de kullandigi turboymus.

      Arabaya severek biniyorum, ama mesela şu makyajla gelecek yazilimi bize de verseler tam tatmin olurum
      06-09-15, 23:30 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    8. Durumu:
      Çevrimdışı
      Ceed Master

      Üyelik tarihi
      18-11-13
      Nerden
      İstanbul Avrupa
      İsim
      berkan
      Soyisim
      okan
      Araç
      Ceed 13 Concept

      torkun daha insancıl lineer dagılımından ötürü hissiyatı oyle. arkadasımın i30unu kullanıyordum (90lık eski kasa) oda mesala daha hissteriyordu cunku bir anda patlıyor ve sadece torkun verdiği sert tepkiden yada g'den daha hızlıymıs hissi veriyordu hızlanmada.

      astra corsa dizel vs kullanan varsa araç 2bin devire kadar ölü 2bin devirdi poposundan tekme yemiş gibi diker kafasını anlamsızca, bunu engellemek için alt devirden basıp basınc gelip turbonun doldugu devirde o arkadan iteklemeyi daha usturplu dagıttıkları için sanki o torko sahip degilmiş gibi geliyor.
      1881 - 193
      07-09-15, 08:07 Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

    Konu Bilgileri

    Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

    Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

    Visitors found this page by searching for:

    kia ceed dip gaz

    SEO Blog

    Yer imleri

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •  

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64